loading...
کانون فرهنگی هنری محبان الحسین درزاب
درزاب بازدید : 25 جمعه 20 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

حضرت امام خامنه‌ای تبيين كردند؛
ويژگی‌های ضروری برای رئيس‌جمهور آينده

گروه سياسی: كشور و ملت بزرگ و مقاوم ايران به رئيس‌جمهوری نياز دارد كه در عرصه بين‌المللی و در مقابل استكبار، نترس و شجاع، و در عرصه داخلی نيز صاحب برنامه، حكمت، تدبير، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذيب اخلاقی، به‌ دور از حاشيه‌سازی و تشويش‌آفرينی و دارای شعارهای منطقی و منطبق با واقعيت باشد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در ديدار هزاران نفر از كارگران و فعالان بخش توليد و جمعی از كارگران نمونه و برتر، با اشاره به نياز كشور برای خلق حماسه و حركت جهشی بزرگ در عرصه‌های اقتصادی و سياسی، موضوع انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و با توصيه مؤكد به كانديداهای احتمالی برای ارزيابی صحيح از توانايی‌های خود و همچنين جايگاه اجرايی كشور تأكيد كردند: كشور و ملت بزرگ و مقاوم ايران به رئيس‌جمهوری نياز دارد كه در عرصه بين‌المللی و در مقابل استكبار، نترس و شجاع، و در عرصه داخلی نيز صاحب برنامه، حكمت، تدبير، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذيب اخلاقی، به دور از حاشيه‌سازی و تشويش‌آفرينی و دارای شعارهای منطقی و منطبق با واقعيت باشد.

در اين ديدار كه به مناسبت هفته كارگر برگزار شد، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای مهم‌ترين ويژگی طبقه كارگر را مايه گذاشتن از جسم و جان خود برای پيشرفت و آسايش كشور دانستند و افزودند: كارگران ستون فقرات يك جامعه هستند كه در صورت نبود و يا ضعف آنها، كشور فلج خواهد شد.

ايشان با تأكيد بر لزوم توجه ويژه به مقوله كار و كارگر در عرصه فرهنگ‌سازی و همچنين در عرصه قانونگذاری و اجرايی خاطرنشان كردند: اگر قشر كارگر از اميد و رفاه و امنيت شغلی برخوردار باشد، حركت كشور در مسير پيشرفت سريع‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش و جايگاه ويژه كارگران در پيروزی انقلاب اسلامی و همچنين در مراحل مختلف انقلاب از جمله دوران دفاع مقدس افزودند: در طول 34 سال گذشته تلاش‌های زيادی انجام گرفت تا طبقه كارگر را در مقابل انقلاب و نظام اسلامی قرار دهند اما كارگران مؤمن و انقلابی كشور با شجاعت در مقابل اين توطئه ايستادند و اين موضوع مايه افتخار طبقه كارگر است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نامگذاری سال گذشته به عنوان سال حمايت از توليد ملی، كار و سرمايه ايرانی خاطرنشان كردند: حمايت از توليد ملی مخصوص يك سال نيست بلكه اين موضوع بايد بصورت جدی و محوری دنبال شود.

ايشان فرهنگ‌سازی در ميان مردم برای استفاده از كالاهای ساخت داخل را بسيار مهم خواندند و افزودند: بايد اين فرهنگ در ميان مردم فراگير شود كه انتخاب يك كالا با نشان داخلی و يا با نشان خارجی می‌تواند يك كارگر ايرانی را برخوردار و يا محروم كند.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ايران گفتند: درخواست من از همه ملت اين است كه به سمت مصرف توليدات داخلی بروند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با تأكيد بر اينكه دستگاه‌های دولتی نيز برای تأمين نيازهای خود، به هيچ وجه نبايد از توليدات خارجی استفاده كنند، خاطرنشان كردند: البته توليدكنندگان داخلی اعم از مديران بنگاه‌ها، كارگران و سرمايه‌گذاران نيز بايد توليدات خود را بصورت درست و كامل و با كيفيت خوب ارائه دهند.

ايشان با اشاره به دستور اسلام مبنی بر استحكام كار در كنار احترام به كارگر، و تامين امنيت شغلی او در كنار تامين امنيت سرمايه افزودند: اسلام برخلاف ديدگاه‌های اقتصاد ليبرال و اقتصاد سوسياليستی، حد وسط را در پيش گرفته و نگاهی انسان‌مدار و عدالت‌مدار به كار، كارگر و سرمايه‌دار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكيد بر اينكه امروز در عمل، ناكارآمدی و غلط بودن اقتصاد سرمايه‌داری آشكار شده است، خاطرنشان كردند: واكنش‌هايی كه امروز در اروپا و به نوعی ديگر در امريكا مشاهده می‌شود، بزرگ‌ترين دليل عملی بر غلط بودن مسير اقتصاد سرمايه‌داری است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأكيد كردند: حوادث كنونی در اروپا و امريكا، اول كار است و شرايط به مراتب بدتر هم خواهد شد زيرا اقتصاد سرمايه‌داری در سراشيبی سقوط قرار گرفته است.

ايشان افزودند: مشكلات اقتصادی كنونی در غرب، بخشی از انحطاط تمدن غرب است كه مشكلات اخلاقی و فرهنگی، بخش ديگری از آن را تشكيل می‌دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال حماسه اقتصادی و حماسه سياسی، تأكيد كردند: حماسه به معنای حركتی جهادگونه وپرشور است و اين موضوع، بايد مد نظر مردم و مسئولان قرار گيرد و بر همين اساس، شناخت ضعف‌ها و خلاءها و برنامه‌ريزی صحيح برای تحقق حماسه ضروری است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: در همه برنامه‌ريزی‌ها بايد زندگی و معيشت طبقه ضعيف مورد توجه قرار گيرد.

ايشان لازمه پيشرفت كشور را حركت جهش‌گونه و خلق حماسه دانستند و تأكيد كردند: حماسه اقتصادی و سياسی، توأمان با يكديگر هستند و هركدام ديگری را حفظ و تقويت می‌كند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جهت‌گيری تلاش‌ها و توطئه‌های بدخواهان ملت ايران برای جلوگيری از تحقق حماسه اقتصادی و سياسی افزودند: آنان تلاش دارند تا با فشارهای اقتصادی، ميان مردم و نظام اسلامی فاصله ايجاد و مردم را مأيوس كنند و در عين حال به دروغ و با وقاحت تمام هم می‌گويند ما با مردم ايران دشمن نيستيم!

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: اگر جهش بزرگ اقتصادی مورد توجه جدی بخش‌های اجرايی و قانونگذاری كشور قرار گيرد، همه فشارهای اقتصادی خنثی خواهد شد.

ايشان تأكيد كردند: ملت ايران و مسئولان، با عزم راسخ خود، دشمن را در عرصه اقتصادی مأيوس خواهند كرد.

رهبر انقلاب اسلامی حماسه سياسی را نيز حضور آگاهانه مردم در صحنه سياست و مديريت كشور خواندند و افزودند: نمونه بارز حماسه سياسی، انتخابات پيش رو است كه به توفيق الهی در وقت مقرر و با حضور شوق‌آفرين مردم برگزار خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، كاهش انگيزه مردم برای حضور در صحنه انتخابات را طراحی بدخواهان ملت بمنظور مقابله با حماسه سياسی دانستند و خاطرنشان كردند: طراحان پشت پرده استكبار بعد از گذشت ساليان متمادی از معارضه و دشمنی، همچنان ملت ايران و روحيه ايمان و ايستادگی اين ملت را نمی‌شناسند.

ايشان افزودند: در طول اين 34 سال همواره تحسين بزرگ برای ملت ايران بوده است زيرا اگر مسئولان از خود ايستادگی نشان دادند، به پشتوانه ايستادگی مردم بوده است و از اين پس نيز اينگونه خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و خاطرنشان كردند: ملتی كه زنده و با نشاط و متكی به اراده الهی و مطمئن به پشتيبانی خداوند است، در همه عرصه‌ها از جمله عرصه انتخابات، پيروز ميدان خواهد بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چندی قبل خود مبنی بر امكان حضور همه سلائق معتقد به انقلاب اسلامی، در ميدان انتخابات افزودند: كسانی كه وارد اين ميدان می‌شوند، بايد در ارزيابی توانايی خود و همچنين ارزيابی جايگاه مديريت اجرايی كشور دچار اشتباه محاسبه نشوند.

ايشان تأكيد كردند: افرادی كه قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند، بعد از ارزيابی صحيح وارد ميدان شوند و در نهايت، اين ملت است كه تصميم‌گيری خواهد كرد.

رهبر انقلاب اسلامی ساز و كار انتخابات در كشور را مستحكم خواندند و افزودند: همانگونه كه امام (ره) بارها تأكيد می‌كردند حضور شورای نگهبان در انتخابات و بررسی صلاحيت‌ها بوسيله انسان‌هايی عادل، بی‌طرف و بصير، حضور مباركی است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: بعد از بررسی صلاحيت‌ها بوسيله شورای نگهبان، مردم با تحقيق در سوابق، شعارها و سخنان افراد صالح معرفی شده، شخصی را بعنوان رئيس‌جمهور انتخاب خواهند كرد و اين موضوع، ساز و كار قانونی بسيار مناسب و مباركی است.

ايشان در ادامه به بيان برخی ويژگی‌های مورد نياز برای رئيس‌جمهور منتخب پرداختند و گفتند: رئيس‌جمهور بايد فردی باشد كه در درجه اول، ايمان و اعتقاد به خدا، مردم و قانون اساسی داشته باشد و در درجه دوم دارای روحيه مقاوم باشد.

رهبر انقلاب اسلامی تأكيد كردند: ملت ايران، به دنبال تحقق اهداف و كارهای بزرگی است و اهل تسليم شدن نيز نيست و كسی نمی‌تواند با او با زبان زور حرف بزند بنابراين، فردی هم كه در رأس قوه مجريه قرار می‌گيرد بايد در مقابل فشار دشمنان، نترس و شجاع و مقاوم باشد و اهل از ميدان خارج شدن نباشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، حكمت، تدبير و داشتن برنامه را از ديگر ويژگی‌های مورد نياز رئيس‌جمهور خواندند و افزودند: همانگونه كه در سياست خارجی نيازمند عزت، حكمت و مصلحت هستيم، در مسائل داخلی و اقتصادی نيز به نگاه همه جانبه، بلندمدت و هندسه صحيح نياز داريم.

ايشان نگاه روزمره به مسائل اقتصادی، تغيير مكرر سياست‌های اقتصادی، تكيه بر نظرات غيركارشناسی و همچنين اعتماد به شيوه‌های تزريقی و تحميلی اقتصادی غرب و شرق را مضر دانستند و تأكيد كردند: سياست‌های اقتصادی بايد بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است كه ساخت درونی آن، مقاوم و مستحكم است و با تغييرات مختلف در دنيا، متلاطم نمی‌شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، تهذيب اخلاقی و درگير حواشی نشدن را از ديگر ويژگی‌های مورد نياز در انتخاب رئيس‌جمهور، برشمردند و گفتند: من همواره در سال‌های گذشته از رؤسای جمهور و دولت‌های مختلف حمايت و در كنار آن توصيه نيز كرده‌ام و توضيح هم خواسته‌ام.

ايشان افزودند: يك از توصيه‌ها و تأكيدهای هميشگی به رؤسای جمهور اين بوده است كه برای مردم هزينه و مشكل درست نكنند و از دغدغه‌آفرينی و ايجاد تشويش و نگرانی بين مردم پرهيز نمايند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: كسانی كه وارد عرصه انتخابات می‌شوند نبايد به مردم وعده‌های نادرست و در باغ سبز غير منطقی نشان بدهند بلكه بايد با سخنان منطقی و منطبق بر واقعيت و توكل بر خدا پيش بروند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای تأكيد كردند: رئيس جمهوری كه می‌خواهد در رأس دستگاه اجرايی اين كشور و ملت بزرگ قرار گيرد و اين راه پر افتخار را با كمك مردم طی كند بايد دارای چنين خصوصياتی باشد.

ايشان يك نكته مهم را هم يادآور شدند و گفتند آنچه كه ما از تجربه سال‌های انقلاب بدست آورده‌ايم اين است كه خداوند متعال با فضل و هدايت خود اين ملت را بر همه دشمنان پيروز خواهد كرد.

رهبر انقلاب اسلامی در پايان تأكيد كردند: هر كه با اين ملت دارای انگيزه عميق الهی درافتد قطعا بر خواهد افتاد.

در ابتدای اين ديدار آقای اسدالله عباسی سرپرست وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از اهم فعاليت‌های اين وزارتخانه در سال گذشته و همچنين برنامه‌های در دست اقدام برای سال 92 ارائه كرد.

همچنين پيش از اين ديدار تعدادی از خانواده‌های شهدای كارگر كشور از نزديك با رهبر معظم انقلاب ديدار و گفت‌و‌گو كردند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدامیک از افراد زیر را به عنوان شورای روستا انتخاب خواهید کرد؟سه نفر را انتخاب نمایید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 132
  • بازدید کلی : 1,924
  • کدهای اختصاصی